Destek Elemanı Mekan Sorumluluk Yönergesi

SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ 

DESTEK ELEMANI MEKAN SORUMLULUK YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç ve Tanımlar

 

Amaç:

MADDE (1)  

Bu yönergenin amacı; Su Ürünleri Fakültesi kullanımında bulunan mekanlarda görevli destek elemanlarının sorumlu oldukları alanların ve bu alanlardaki görevlerinin belirlenmesidir.

 

Tanımlar 

MADDE (2).

Ana Bina :Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi kullanımında olan, içerisinde büro, derslik laboratuvarların bulunduğu kampüs içerisindeki yapıdır.  

Ana Bina Planı : Ç.Ü rektörlüğü tarafından hazırlanmış teknik ve ölçekli çizim.

Düzenli Temizlik Alanı : Günlük olarak kontrol edilerek temizliği sağlanacak alanlardır.

İhtiyaca Bağlı Temizlik Alanı : Gerekli olduğunda temizlenen alanlardır.

Ortak Alan: Mekân içerisinde personel, öğrenci ve konukların birlikte kullandığı ve fakülte kurumsal işlerinde rol alan mekanlardır. 

Sorumluluk Alanı :Temizlik ve düzeni sağlanmak için bir destek personelinin görevlendirildiği alan.



İKİNCİ BÖLÜM

Mekanların Öncelik Düzeyi 

 

Madde (3). Ana bina içerisindeki temizlik ve düzen açısından öncelikler aşağıdaki şekildedir.

  1. Ortaklar alanlar öncelikli alanlar olarak tanımlanır. Bu alanlar; personelin, öğrencilerin ve konukların birlikte kullanıldığı alanlardır. Bunlar; tuvaletler, bina girişi, koridorlar, derslikler, konferans ve toplantı salonları, öğrenci laboratuvarlarıdır.  Bunun yanında, birlikte kullanılmamasına karşın fakültenin kurumsal işleyişinde yer alan mekanlar ortak alanlar içerisinde yer alır. Bunlar; makam odaları, sistem odası, arşiv, taşınır deposu gibi mekanlardır. 

  2. Ortak alanlar içerisinde, kullanım yoğunluğuna göre ayrı bir önem sıralaması yapılır. Ortak alanların kendi içerisindeki önem sıralaması aşağıda verildiği gibidir.

    1. TuvaletlerBirinci Derece Önemli Ortak Alan”dır. Tüm personelin, öğrencilerin, konukların kullandığı bu alanlar insan sağlığına, kurum ciddiyetine uygun şekilde temiz ve düzenli olmalıdır. Düzenli temizlik alanıdır.

    2. Bina Girişi ve Koridorlarİkinci Derece Önemli Ortak Alan”dır.  Tüm personelin, öğrenci ve konukların kullandığı bu alanlar kurum ciddiyetine uygun şekilde temiz ve düzenli tutulur. Düzenli temizlik alanıdır.

    3. Makam Odaları “Üçüncü Derece Önemli Ortak Alan”dır. Fakülte kurumsal kimliğini temsil eden alanlar olduğundan, olanaklar dahilinde temiz ve düzenli tutulur. İhtiyaca bağlı temizlik alanıdır.

    4. Derslikler ve Öğrenci Laboratuvarları “Dördüncü Derece Önemli Ortak Alan”dır. Eğitim öğretim süresince temiz ve düzenli tutulur. Eğitim öğretim dönemleri dışında kilitli tutulur. Eğitim öğretim dönemlerinde düzenli temizlik alanı olarak kabul edilir. Diğer dönemlerde ihtiyaca bağlı temizlik alanıdır.

    5. Konferans ve Toplantı Salonları “Beşinci Derece Önemli Alan”dır. Temizlik ve düzen bakımından kullanıma hazır şekilde bulundurulur. İhtiyaca bağlı temizlik alanıdır.

    6. Sistem Odası, Arşiv, Taşınır Deposu “Altıncı Derece Önemli Alandır. Kurum ciddiyetine yakışır temizlik ve düzende olur. İhtiyaca bağlı temizlik alanıdır.         



Madde (4). Araştırma laboratuvarları öncelikli alan grubunda değildir. Eğer destek personelinin sorumluluk alanında araştırma laboratuvarı bulunuyorsa, temizlik talep usulü izlenerek destek personeli desteği sağlanabilir.  

 

Madde (5). Akademik ve İdari Personel Büroları öncelikli alan grubunda değildir. Temizlik ve düzenleri personel olanağı doğrultusunda destek elemanı sorumluluk alanına dahil edilebilir. Bu alanların dahil edilip edilmediği yönergenin 10. maddesinde belirtilir.    

 



ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Sorumluluk Alanlarının Belirlenmesi

 

Madde (6). Destek Personelinin Sorumluluk Alanlarının belirlenmesinde mekanların önem düzeyleri, alan (m2), destek personeli sayısı göz önünde tutulur. 

 

Madde (7). Birinci ve İkinci Derece Ortak Alanlar destek elemanı sayısından ve alandan (m2) bağımsızdır. Eğer bir destek personeli bulunuyorsa sorumluluk alanı doğrudan Birinci ve İkinci Derece Ortak Alanlar’dır. Birden fazla destek elemanı bulunduğunda rapor izin gibi nedenlerle destek elemanı sayısı bire düşerse sorumluluk alanı doğrudan doğruya  Birinci ve İkinci Derece Ortak Alanlar’lar olur. 

 

Madde (8). Eğer birden fazla destek elemanı varsa kat ya da mekan usulü esas alınarak farklı bölgeler sorumluluk alanı olarak tanımlanabilir. Bu alanlar yönergenin 10. maddesinde belirtilir.  

 

Madde (9). Sorumluluk alanı kat usulü ile belirlenirse, bu alan içerisindeki öncelikler yine mekanların önem düzeyleri dikkate alınarak yapılır. Örneğin sorumluluk alanı içerisinde tuvalet, bina girişi ve koridor bulunuyorsa bu alanlar birinci ve ikinci derece önem düzeyinde oldukları dikkate alınarak temizlik yapılır. Kat usulünde katlar bina teknik planında verilen şekilde kodlanır (Ek 1). Buna göre katlar;

 

  • B2 (İkinci Bodrum Kat)

  • B1 - B1A (Birinci Bodrum Kat)

  • Z - ZA (Zemin Kat)

  • K1 - K1A (Birinci Kat)

  • K2 - K2A (İkinci Kat) 

 

şeklinde kodlanır.

 

Destek Elemanlarının Tanımlanması ve Mevcut Sorumluluk Alanları

 

Madde (10). Destek Elemanları fakültede göreve başlama tarihlerine göre Birinci, İkinci, Üçüncü, Dördüncü Destek Elemanı şeklinde ifade edilir. Herhangi bir destek elemanının emekli olması veya görev yerini değiştirilmesi durumunda diğer destek elemanları bir üst seviye isme taşınır. Fakültemizde 04.01.2022 tarihi itibari ile görevli iki destek elmanı bulunmaktadır. Bu destek elemanlarının sorumluluk alanları aşağıdaki gibidir.   

 

  1. Birinci Destek Elemanı: Birinci Kat (K1-K1A) ve İkinci Kat (K2-K2A) kattan sorumludur. İlgili personel Birinci İkinci, Üçüncü ve Beşinci Önem Seviyesindeki alanlardan mesuldür. Bu seviyeler; 8 Tuvalet (28 lavabo, 10 pisuar,  24 kabin),  998 m2 koridor, 5 makam odası ve bir kurul odasını (38.65m2) içermektedir.

  2. İkinci Deste Elemanı: Zemin Kat (Z – ZA), Birinci Bodrum Kat (B1-B1A), İkinci Bodrum Kattan (B2) sorumludur. İlgili personel Birinci, İkinci, Üçüncü, Dördüncü ve Altıncı Seviyedeki işlerden sorumludur.  Bu alan 4 tuvalet (12 lavabo, 5 pisuar, 10 kabin), 917.92 m2 koridor, 1 makam odası, 8 derslik (579.88m2), 2 arşiv, 2 sistem odası ve 1 taşınır deposu içermektedir. 

 

Madde (11). Fakülte adına düzenlenen genel etkinliklerde (eğitim öğretim sezonu açılışı, genel katılımlı toplantı gibi), kurumsal işleyişle ilgili düzenlemelerde (taşınır deposu oluşturulması, arşiv düzenlenmesi gibi) sorumluluk alanına bakılmaksızın tüm destek personeli görevlendirilir. Bu tip durumlarda Birinci Önem Seviyesindeki İşler aksatılmaz diğer önem seviyesindeki işler ertelenebilir. 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Temizlik Talep Usulü

Madde (12). Destek personeli kendi sorumluluk alanındaki işleri mekanların önem düzeylerini gözeterek kendi belirlediği takvime ve sıraya göre yürütür. Bu alanlardaki işlerin düzgün şekilde yapıldığının kontrolü fakülte sekreterinin sorumluluğundadır. 

 

Madde (13). Bu yönergede belirlenen işler haricinde, kurum çıkarı ve düzeni için yapılması gereken bir iş olması durumunda, işi talep eden fakülte sekreteri ile iletişime geçer. Fakülte sekreteri destek personelinin iş yoğunluğunu sorumluluk alanını değerlendirerek, sorumluluk alanındaki bazı işleri ertelemek yoluyla talep edilen işin yapılmasına karar verebilir. Ancak harici bir iş için birinci ve ikinci önem seviyesindeki işler ertelenemez. Fakülte sekreterleri dışındaki hiç kimse destek personellerinden harici bir iş talep edemez. 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Malzeme Temini

Madde (14). Destek personelinin ihtiyacı olan bireysel malzemeler dekanlık tarafından temin edilir. Bu malzemeler sağlıklı şekilde çalışmalarını sağlayacak nitelikte olur.

 

Madde (15). Fakülte temizliği için ihtiyaç duyulan malzemeler, yılda iki kez gerektiğinde ara alımlar yapılarak sürekli olarak hazır halde bulundurulur. Planlanan ana alımlar eğitim öğretim dönem başlangıçları esas alınacak şekilde yapılır.



EK 1. Su Ürünleri Fakültesi Ana Bina Planı